5 Temmuz 2013 Cuma

Necip HAN-Mustafa(@ConDalton) Röportajı

Sosyal medya her geçen gün gücüne güç katan ve kitlelerin aynı anda bir çok ağ aracılığıyla etkileşim halinde bulunduğu bir platform.Bu nedenle bende sosyal medyayı ve gücünü, blogta bana ayrılan köşemden sosyal medyanın popüler kimlikleriyle, liderleriyle ve kanaat önderleriyle röportajlar yaparak aktarmak istiyorum.Röportaj teklifimizde bizi geri çevirmeyen Twitter fenomeni Mustafa(@ConDalton) Bey'e teşekkür ediyor ve sosyal medya üzerine yaptığımız ilk röportajı okuyucularımıza sunuyorum.Gerçekten Mustafa(@ConDalton) Bey bize kaydadeğer bilgiler aktarmış.Samimi ve mütevazi cevaplarını hep birlikte okuyalım:

Öncelikle bizimle Röportaj teklifini kabul ettiğiniz için tekrar teşekkür ederiz Mustafa(@Con Dalton) Bey.

1-)Biraz kendinizden bahsetmek ister misiniz?

- Adım Mustafa, mimarlık öğrencisiyim, İzmir doğumlu aslen Trabzonluyum. Yay burcuyum, DJlik ve yayıncılıkla uğraşıyorum, sosyal medya danışmanlığı yapıyorum, sanırım bu kadarı şimdilik yeterli.

2-)Sosyal Medya Danışmanı ve Sosyal Medya Aşığı olarak bize Sosyal Medyanın gücünden bahsedebilir misiniz? Bilindiği üzere günümüzde bütün basın yayın mecralarının hepsi internet ortamına aktarılmakta ve yeni nesil kuşaklara baktığımızda televizyon ve gazetelere ayırdıkları vakit sosyal medyaya ayırdıkları vakitten çok daha az olmaktadır.Sosyal Medya diğer mecra ve yayınlardan daha önemli bi hale geldi diyebilir miyiz?

-Yeni nesil çabuk sıkılıyor, popüler kültür çok çabuk değişiyor. Bir derinliği olmasa bile sosyal medya hem hızlı yayılma potansiyeli olan hem de daha etkili bir alan, günümüzde bir çok şirket ve kurum sosyal medyanın gücünü kullanıyor. Büyük bir reklam pazarı olmuş durumda. Gençler için gelir kaynağı oldu diyebilirim.



 

























3-)Sosyal Medyanın güçlü olması ile birlikte günümüzde Sosyal Liderlik kavramı ve Sosyal Liderler ortaya çıktı.Sizinde Twitter hesabınız üzerinden belki çoğu köşe yazarı ve sanatçının takipçisinden fazla takipçiniz olması nedeniyle bir Sosyal Lider olduğunuz söylenebilir.Siz kendinizi büyük bir kitleye hitap eden bir Sosyal Lider olarak görüyor musunuz?  
 

-Sosyal liderlik olayı biraz değişken, sonuçta burada sizi yazdıklarınızla yargılıyorlar. Her zaman iyi feedback alacaksınız diye bir şey yok, eleştiriye açık olmanız gerekiyor. Geçenlerde yaşanılan olaylarla ilgili yazdıklarıma istinaden böyle bir ünvanı kabul edebilirim. Yazdıklarımı destekleyenler kadar desteklemeyenleri de anlamaya çalışıyorum. Zor bir şey aslında bu kaldıramayacağınız cümlelerde yazılabiliyor, olgunlukla alakalı bu.

4-)Sosyal Medya uzmanları tarafından en çok tartışılan konulardan biri de Sosyal Medya’da popülerlik = iyi bir itibar mı? konusudur.Size göre popüler olmak binlerce takipçi sayısına sahip olmak mıdır yoksa atılan bir  Twitter mesajının 2 saat içerisinde ilgili kişileri, markaları, ya da önemli derecedeki konumları etkileyebilecek düzeyde olması mıdır?

-Takipçi sayısının bir önemi yok, ne kadar Twitter engellemeye çalışsa da fake, boot vs. accountlar açılıp, satılarak takipçi sayınız artabilir veya decklere kayıt olarak RT sayınızı arttırabilirsiniz, önemli olan iyi veya kötü aldığınız feedback tweetleridir, bununda en güvenilir ölçeği Klout'dur. Bkz. http://klout.com/#/condalton Skorunuz ne kadar yüksek ise ajanslar, bu işten anlayan insanlar gücünüzün farkında olur. Fenomen kavramı bitti artık, eğer sokağa çıktığınızda veya biriyle konuşulurken adınız geçiyorsa, tanınıyorsanız, popülersiniz demektir ki bu da çok iyi bir şey değil, sıkılabiliyorsunuz zaman zaman.



 















5-)Atılan bir twitter mesajının insanlar üzerindeki etkisi yüksek ise biz bu duruma Sosyal Medya’da Kanaat Önderliği diyoruz.Örnek vermek gerekirse bir Sosyal Medya Kanaat Önderi ile herhangi bir mankenin Twitter takipçi sayıları eşitken Kanaat Önderin’in attığı bir twit takipçilerini etkiliyor ve onların hayatlarında bazı kararlar almasına sebep oluyor ama  manken kişi için bu durum sözkonusu olamıyor.Sizi Twitter üzerinden takip eden binlerce kişi var ve siz Kanaat Önder’i olduğunuzu düşünüyor musunuz?
 

-Ukalalık gibi duruyorum ben burada, çünkü oraya yansıttığım, beni rahatlatan karakter fazla aykırı. Radyo yayınlarımda barışan çiftler oldu, yazdıklarımla siyasi düşüncesi değişenler vs. bir çok anekdot var bunun gibi, bunlar hoş şeyler. Kaanat Önderi demek ne kadar doğru olur bilemem ama beni takip eden 70 bin insan varsa takip etmeyip tweetlerime bakan 150 bin insan var bunu biliyorum.

6-)Sosyal Ağ’larda hesap açıp tanınmak isteyen ve belki bunun için meşru/gayri meşru her türlü yolu deneyen bir çok insan varken sizde takipçilerinize bu konu hakkında bazı tavsiyeler vermek ister misiniz?
 

-Bu saatten sonra tutunmak için über şeyler yazmaları gerekiyor, bir süreden sonra artık ne yazsanız yürüyor. Ben yayınlarımla, müzisyen kimliğimle destekledim olayı, arkası geldi.

 7-)Eklemek istediğiniz bir şey yada takipçilerinize buradan iletmek istediğiniz bir şey var mı?

- Beni veya başkalarını tweetleriyle yargılamasınlar, sanal dünyayı çok kafaya takmasınlar. Ben kendimi fenomen olarak görmüyorum artık o kadar seviyesiz bir ortama döndü ki, sadece eğlenceme bakıyorum. Teklifiniz için teşekkürler.
 

http://condalton.com/
https://www.facebook.com/mstfmsr
https://twitter.com/condalton

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder